Search This Blog

Saturday, December 24, 2016

MS ABDB juara Piala FA


Oleh Mohamad Asyramisyanie
Gambar oleh Hasrulraizan
BANDAR SERI BEGAWAN, 23 Dis – Mohd Baharin Hamidon tampil wira pasukan Majlis Sukan Angkatan Bersenjata Diraja Brunei (MS ABDB) apabila jaringan tunggal beliau menempatkan MS ABDB sebagai juara berganda bagi musim 2016 dan juara tujuh kali bagi Piala FA DST Brunei 2016 di Kompleks Sukan Berakas hari ini.
Beliau yang mendapat hantaran daripada rakan sepasukan di dalam petak D menolak masuk bola jauh daripada gapaian penjaga gol Najip I-team, Philip Ron Junior yang terpaksa melayangkan badan berusaha mengekang percubaan itu pada minit ke-3 perlawanan akhir berkenaan.
Separuh masa pertama banyak dikuasai pasukan MS ABDB yang turut mencipta dua peluang keemasan di hadapan gol namun kedudukan kekal 1-0 sehingga ke akhir perlawanan sementara babak kedua perlawanan pula menyaksikan pasukan Najip I-Team banyak mengasak ke kubu pertahanan MS ABDB namun tidak Berjaya.
Pengurus pasukan MS ABDB, Mejar (U) Razanol Hardi bin Abdul Razak dalam temu bualnya menegaskan para pemain menunjukkan semangat juang dan daya siang yang tinggi dan jangkaan beliau akan corak permainan pihak lawan.
“Meskipun begitu kami bersyukur ke atas kejayaan hari ini dan pada saya apa yang lebih penting adalah misi mempertahankan kejuaraan pada tahun hadapan” ujarnya lagi sebelum mengulas mengenai kedudukan beliau pada musim akan datang,

Juara Piala FA DST 2016, MS ABDB bersama tetamu kehormat dan EXCO serta pegawai NFABD dan DST.
Menurutnya, kejohanan kali ini adalah yang terakhir baginya sebelum diganti dengan calon baru pada musim hadapan semenjak mula memegang jawatan pengurusan pada tahun 2015 dan katanya pengalaman kali ini adalah yang termanis.
“Saya sangat menghargai semua pemain kerana memberikan corak permainan yang baik dan sememangnya pada saya semua pemain sejak awal penglibatan menunjukkan permainan yang jauh lebih baik” tegasnya lagi.
Padanya meskipun pasukan kali ini menjuarai kejohanan akan tetapi pastinya pasukan lawan akan membaca corak permainan MS ABDB dan beliau berharap pasukan akan terus menunjukkan peningkatan .
Hadir menyempurnakan penyampaian hadiah di akhir majlis hari ini adalah Pemangku Pemerintah Angkatan Bersenjata Diraja Brunei, Laksamana Pertama Pengiran Dato Seri Pahlawan Norazmi bin Pengiran Haji Muhammad selaku tetamu kehormat.

3 comments:

  1. Ageless Aesthetic @ I utterly trust the on top of comment, the net is while not a doubt growing into the foremost necessary medium of communication across the world and its owing to sites like this that concepts square measure spreading therefore quickly See more at :-- http://skincaresfreetrial.com/ageless-aesthetic/

    ReplyDelete
  2. Lohri Bumper 2018 months lohri bumper 2018, lohri bumper 2018 get bumper lottery on the net punjab affliction baisakhi bumper, punjab propose new twelve months lohri bumper, punjab affliction maa lakshmi diwali bumper, punjab Plainly existing rakhi bumper, punjab trouble thirty working day time frame-to-30 Executing Accomplishing working day interval bumper, bumper lottery closing last outcome 2017 on-line, baisakhi bumper 2018
    http://www.wellness786.com/lohri-bumper-2018/

    ReplyDelete
  3. Dearest Esteems,

    We are Offering best Global Financial Service rendered to the general public with maximum satisfaction,maximum risk free. Do not miss this opportunity. Join the most trusted financial institution and secure a legitimate financial empowerment to add meaning to your life/business.

    Contact Dr. James Eric Firm via
    Email: fastloanoffer34@gmail.com
    https://urgentloanoffer22.blogspot.com/
    Best Regards,
    Dr. James Eric.
    Executive Investment
    Consultant./Mediator/Facilitator

    ReplyDelete