Search This Blog

Monday, February 4, 2013

QAF FC benamkan Kilanas FC 4-3



BANDAR SERI BEGAWAN, Ahad, 3 Februari. - Pasukan QAF FC melakar sejarah malam ini setelah menumpaskan pasukan Kilanas FC dengan kedudukan 4-3 pada Perlawanan DST Super League 2012/2013 yang berlangsung di Stadium Negara Hassanal Bolkiah, Berakas, di sini. QAF FC mendahului pasukan lawan dalam separuh masa pertama pada minit ke-9 setelah bola berjaya disumbat masuk ke gawang lawan dengan begitu baik oleh Ratano bin Haji Tuah, diikuti pada minit ke-29 dan 40 yang dijaringkan oleh Muhammad Hafis bin Mahari.



AKSI dua pasukan Kilanas FC vs QAF FC, dalam Perlawanan Bolasepak DST Super League 2012/2013. (Foto : Azmah Haji Ahad) 
 
Mohd. Nor Hidayatullah bin Haji Zaini daripada pasukan Kilanas FC menghentikan keceriaan pasukan QAF FC seketika apabila pasukan mereka mula bangkit dan berjaya menghasilkan jaringan pertamanya dengan tendangan masuk secara perlahan ke gawang lawan pada minit akhir separuh masa pertama. 

Dalam separuh masa kedua pada minit ke-50 pasukan Kilanas FC sekali lagi menghangatkan suasana perlawanan dan terus bangkit tanpa tidak mensia-siakan peluang yang ada dan terus merembat bola ke gawang lawan oleh Izzul Wazien bin Osman dan seterusnya pada minit ke-76 berjaya menambah gol yang dihasilkan oleh Mohd. Razi bin Haji Lamit.


Namun kegembiraan pasukan Kilanas FC tidak berpanjangan apabila pasukan QAF FC sekali lagi menendang bola ke gawang lawan dan sekali gus menambahkan jaringan gol mereka dan menjadikan kemenangan berpihak kepada pasukan mereka dengan jaringan 4 berbalas 3.
(Oleh : Nooratini Haji Abas)

No comments:

Post a Comment