Search This Blog

Tuesday, January 16, 2018

MS ABDB teruskan kemaraan

Oleh Mohamad Asyramisyanie

BANDAR SERI BEGAWAN, 15 Jan – Juara bertahan, Pasukan Majlis Sukan Angkatan Bersenjata Diraja Brunei (MS ABDB) meneruskan kemaraan di dalam Piala FA DST 2017 apabila mereka berjaya mengalahkan Pasukan Tabuan Muda A 4-2 dalam perlawanan di Kompleks Sukan Berakas semalam.
Gol pertama MS ABDB dijaringkan oleh Awang Adey Shariduan Hj Johari pada minit ketujuh perlawanan, sebelum jaringan kedua oleh Awang Mohd Yusof bin Mohd Yunos menjadikan jarak jaringan 2-0 pada separuh masa pertama perlawanan.
Dalam separuh masa kedua, MS ABDB mengawal permainan dan berjaya menjaringkan dua gol lagi yang disempurnakan oleh Awang Razimie bin Ramli pada minit ke-67 dan minit ke-84 perlawanan.
Tabuan Muda A cuba merapatkan kedudukan pada minit-minit akhir perlawanan melalui dua jaringan oleh Awang Hirzi Zulfaqar bin Mahzan dan Awang Mohd Nur Asyraffahmi bin Nor Samri. Namun, ia sudah terlambat dan jaringan 4-2 memihak kepada MS ABDB hingga tamat perlawanan.
Aksi Piala FA DST antara MS ABDB dengan Tabuan Muda A di Kompleks Sukan Berakas malam kelmarin. – Gambar oleh Hasrulraizan

No comments:

Post a Comment