Search This Blog

Monday, January 8, 2018

Indera SC benam Tabuan Muda A

Oleh Mohamad Asyramisyanie

BANDAR SERI BEGAWAN, 7 Jan – Indera SC telah berjaya merapatkan lagi jurang mata setelah menang menentang pasukan Tabuan Muda A tempoh hari dan kini, pasukan itu berada di tempat ketiga Liga Super Brunei DST 2017 di belakang pasukan Kota Rangers FC yang kini berada di tempat kedua liga dengan perbezaan tiga mata.
Perlawanan di Kompleks Padang dan Balapan, Kompleks Sukan Negara Hassanal Bolkiah, Berakas itu menyaksikan Awang Mohd Zulkhairy Razali merebut peluang seawal minit pertama itu dengan jaringan gol pertamanya, sebelum jaringan kedua disempurnakan oleh rakan sepasukannya Awang Mohd Asri Haji Aspar pada minit ke-30 perlawanan.
Awang Mohd Zulkhairy Razali sekali lagi menggegarkan gawang pasukan Tabuan Muda A pada minit ke-48 menjadikan kedudukan 3-0 kepada Indera SC dan sekali gus memastikan tiga mata penuh dihadiahkan kepada pasukannya itu.
Namun begitu, pengadil perlawanan terpaksa berhentikan perlawanan pada minit ke-86 disebabkan keadaan cuaca yang hujan lebat dan berpetir.
Manakala beberapa perlawanan hujung minggu ini juga tergendala ekoran padang becak dan tidak sesuai digunakan antaranya perlawanan Liga Super di antara Majlis Sukan Polis Diraja Brunei (MS PDB) menentang pasukan Kota Rangers FC dan satu lagi perlawanan Piala FA antara Najip FC menentang Kasuka FC.

No comments:

Post a Comment