Search This Blog

Tuesday, November 21, 2017

Wijaya bawa pulang 3 mata

Oleh Mohamad Asyramisyanie

BANDAR SERI BEGAWAN, 20 Nov – Wijaya FC membawa pulang tiga mata penuh setelah menewaskan Menglait FC 3-1 dalam aksi Liga Super Brunei DST 2017, di Kompleks Sukan Berakas hujung minggu lalu.
Wijaya FC bermula garang di separuh masa pertama dengan berada di depan menerusi jaringan Badrul Anak Bujang pada minit ke-26 dan kedudukan menjadi 2-0 apabila Marhazif bin Ahad menemui sasaran.
Pada babak kedua, Menglait FC cuba bangkit merapatkan jaringan dan akhirnya berjaya menjaringkan satu gol pada minit ke-54 menerusi Mohd Nazirul Azim Haji Annuar, namun gol itu hanya sebagai sagu hati apabila Mohd Nasy’rul Wafiy Haji Hassan melengkapkan kemenangan Wijaya FC dalam perlawanan itu.
Sementara itu dalam satu perlawanan kelmarin, di Kompleks Sukan Batu Api, Lun Bawang gagal memanfaatkan peluang bermain di gelanggang sendiri apabila terpaksa akur berkongsi satu mata dengan Majlis Sukan Polis Diraja Brunei (MS PDB).
Lun Bawang menyaksikan gawang mereka dibolosi sebanyak dua kali di babak pertama, namun sempat menjaringkan satu gol sebelum rehat bagi menghidupkan harapan mereka untuk terus dalam persaingan.
Ketika perlawanan berbaki sembilan minit, Lun Bawang berjaya menembusi gawang MS PDB bagi mendapatkan gol penyamaan untuk menjadikan kedudukan 2-2, yang kekal hingga wisel penamat.
Di Kompleks Sukan Berakas kelmarin, Tabuan Muda A menang tipis ke atas pasukan Jerudong FC dengan jaringan 2-1.

No comments:

Post a Comment