Search This Blog

Wednesday, January 23, 2013

MS ABDB tewaskan Jerudong FC, 2-0

BANDAR SERI BEGAWAN, Sabtu, 19 Januari. - Jaringan pada pergelutan depan pintu gol memberi nafas lega buat Majlis Sukan Angkatan Bersenjata Diraja Brunei (MS ABDB) setelah menang atas Jerudong FC 2-0 malam ini di Kompleks Balapan dan Padang Berakas, dalam Liga Super DST 2012/2013.

Kedua-dua pasukan bermain rancak pada separuh masa pertama dengan sering berbalas serangan malah rembatan jarak jauh penyerang Jerudong FC nyaris menghukum MS ABDB nasib palang gol jadi penyelamat.

Jerudong FC di bawah asuhan Ali Rashid beberapa kali membuat percubaan untuk menghasilkan sesuatu tetapi penjaga gawang MS ABDB lebih bijak menutup ruang pintu golnya hinggalah tamat separuh masa pertama dengan kedudukan imbang 0-0.

Jerudong FC yang dahagakan gol membuat strategi baru dalam separuh masa kedua dengan bijak mengawal bola hinggakan beberapa kali terlepas peluang jaringan.

Tetapi serangan balas MS ABDB pada minit ke-73 setelah Abdul Azizi bin Ali Rahman dimasukkan separuh masa kedua berjaya mengubah kedudukan dengan gol rembatan jarak dekatnya gagal diselamatkan Abd. Hafiz bin Haji Mursadi.

Gol pertama itu seolah-olah membakar semangat para pemain MS ABDB untuk terus mengasak ternyata ia berhasil bagi gol kedua pada minit ketiga masa tambahan setelah tamat 90 minit.

Jaringan Mohammad Safari bin Wahit ke tepi kanan pintu gol dapat ditepis Abd. Hafiz tetapi bola tetap melimpasi gawang sekali gus menghasilkan gol kedua bagi MS ABDB.

Jerudong FC yang mengharapkan seri harus akur kalah 0-2 di tangan MS ABDB dengan kemenangan itu MS ABDB kekal di atas liga mengumpul 12 mata diikuti rapat Indera FC dengan sepuluh mata.
(Oleh : Abdullah Asgar)

No comments:

Post a Comment