Search This Blog

Thursday, April 3, 2014

Indera SC tundukkan MS PDB


BANDAR SERI BEGAWAN, 2 April – Indera SC kekal dalam laluan mempertahankan kejuaraan Liga Super DST-NFABD apabila menundukkan pesaingnya Majlis Sukan (MS) Polis Diraja Brunei (PDB) dengan jaringan 2-0 malam tadi.

Dengan satu gol setiap separuh masa sudah cukup untuk Indera SC terus mengekalkan kecemerlangan musim ini walaupun hanya seri 1-1 dengan QAF FC pada 9 Februari lalu.

Perlawanan di Padang & Balapan, Kompleks Sukan Negara Hassanal Bolkiah (KSNHB) berlangsung sengit dengan kedua-dua pasukan bersaing mengawal bahagian tengah padang sambil sekali sekala melakukan serangan pantas.
 http://mediapermata.brunei-online.com/wp-content/uploads/2014/04/P24-1_20140403.jpg

Abdul Mu’is dari Indera SC mengawal bola dalam satu aksi Liga Super. Beliau berjaya meletakkan pasukannya di depan dengan jaringan pada minit ke-13.

Berdasarkan corak serangan kedua-dua pasukan, jaringan adalah sesuatu yang pasti dan hanya menanti saat untuk berlaku, yang akhirnya membuahkan hasil pada minit ke-13, apabila Indera SC membuka jaringan menerusi Abdul Mu’is Sisa yang bermain di sayap kiri.

MS PDB menggandakan usaha bagi mendapatkan penyamaan tetapi Indera SC juga masih menambah serangan bagi mendapatkan gol, namun keputusan separuh masa pertama kekal 1-0.

Pada babak kedua, kedua-dua pasukan meneruskan persaingan sehingga pertahanan MS PDB melakukan kesilapan menyebabkan Indera SC dihadiahkan sepakan penalti ketika separuh masa kedua baru berlangsung tiga minit.

Md Zulkhairy Razali mengambil sepakan dan menyempurnakannya dengan baik sekali bagi memberikan Indera SC ruang bernafas mendahului dua gol dengan jaringan 2-0.

Jaringan itu menjadi gol terakhir perlawanan bagi memberikan Indera SC tiga mata penuh untuk meneruskan perjuangannya mencapai kejuaraan, namun keputusan itu belum cukup untuknya menjatuhkan MS PDB dari takhta liga kerana MS PDB yang sudah bermain tujuh perlawanan dan menang lima berjaya mengumpul 15 mata.

Namun ia cukup untuknya menduduki tangga ketiga, di belakang Najip FC yang seri 2-2 dengan Jerudong FC malam tadi di Kompleks Sukan Berakas, sekali gus memintas MS ABDB yang mengumpul 12 mata selepas enam perlawanan menyebabkan MS ABDB merosot dari tangga keempat ke tangga kedua. –

Hasrulraizan

No comments:

Post a Comment