Search This Blog

Wednesday, April 2, 2014

LLRC, Majra berkongsi mata


Oleh Hasrulraizan

TUTONG, 1 April – LLRC FT terlepas peluang untuk memintas QAF FC di tangga keenam apabila sekadar seri 2-2 dengan Majra United di Kompleks Sukan Tutong malam tadi.
Ketua pasukan Awangku Md Haikal Pengiran Zaidi, sebagai jentera tengah LLRC, selepas tidak bermain akibat kecederaan ketika tewas 0-3 kepada Indera SC 17 Mac lalu, jelas bermain lebih baik. Beliau tidak menunggu lama untuk membuktikan dia sudah pulih sepenuhnya apabila membawa LLRC ke depan menerusi jaringan menarik pada minit ke-27.

Namun pemenang tempat ketiga Liga Super musim lalu, Majra United, tidak berdiam diri malah terus mengasak kubu LLRC sehingga berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-33 menerusi Faizal Mohammad.

 http://mediapermata.brunei-online.com/wp-content/uploads/2014/04/PAGE24_0204023245578.jpg

Ak Md Haikal kembali beraksi dan menjaringkan gol pertama LLRC ketika seri 2-2 dengan Majra United di Kompleks Sukan Tutong, semalam.

Pada minit ke-72, LLRC kembali di depan hasil jaringan Md Hakeem Keri, dan jaringan itu sudah cukup untuk mengembalikan LLRC ke laluan kemenangan selepas seri sekali dan kalah sekali.

Walau bagaimanapun, lapan minit sebelum berakhir, Majra United bangkit sekali lagi dengan gol penyamaan bagi mengikat kedudukan kepada 2-2, menerusi jaringan Md Abdul Azim Said, dan walaupun kedua-dua pasukan terus berusaha mencari gol kemenangan, kedudukan 2-2 kekal sehingga tamat. Dengan ini, LLRC kekal di tangga keenam dengan 8 mata selepas 5 permainan, menjaringkan 9 gol dan bolos 10, manakala Majra juga kekal di tangga kelapan dengan 4 mata daripada 6 permainan, menjaringkan 8 gol dan bolos 14.

LLRC FT akan menentang pasukan tangga kesembilan Kilanas FC pada 5 April ini di Padang & Balapan, Kompleks Sukan Negara Hassanal Bolkiah (KSNHB).

No comments:

Post a Comment